جراحی بسته ستون فقرات با استفاده از سوزن مخصوص در دو روش تزریق تحت هدایت سونوگرافی و تزریق تحت هدایت فلوروسکوبی برای اولین بار در اصفهان در کلینیک توانبخشی لوتوس ارائه می شود. متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی در مرکز توانبخشی لوتوس، با شناسایی محلی از ستون فقرات، ماده موردنظر که باعث کاهش التهاب می شود را تزریق می‌کنند. جراحی بسته ستون فقرات، برای بیماریهایی نظیر تنگی کانال نخاعی، درگیری مفاصل پشت ستون فقرات، درمان دیسک کمر، کاهش درد ناشی از سیاتیک و ... تزریق داروهای مخصوص انجام می شود و التهاب را از بین می رود. تزریق تحت هدایت سونوگرافی در کلینیک جامع توانبخشی لوتوس ولی تزریق تحت هدایت فلوروسکوپی در اتاق عمل بیمارستان انجام می شود.

جراحی بسته ستون فقرات

در عمل جراحی بسته ستون فقرات، با استفاده از سوزن مخصوص تحت هدایت سونوگرافی یا فلوروسکوپی وارد فضای مورد نظر شده و ماده درمانی که باعث کاهش التهاب و فشار بر ریشه عصبی می شود، تزریق می گردد. این تکنیک نوین، بدون برش پوست، خون‌ریزی، بی هوشی و بستری انجام می شود و در درمان دیسک کمر، تنگی کانال نخاعی، درگیری مفاصل پشت ستون فقرات، کاهش درد ناشی از سیاتیک و ... بسیار موثر است. این درمان نسبت به عمل جراحی باز عوارض کمتر مانند چسبندگی و دوره بهبودی سریعتری دارد.

مرکز جامع توانبخشی لوتوس به عنوان یکی از اولین مراکز دارای تکنولوژی جراحی بسته ستون فقرات در ایران، با انجام روش های متعدد درمانی مانند تزریق دیسکوژل، تزریق ترانسفورامینال و اپیدورال، تزریق فاست، نوکلئوتومی با لیزر و استفاده از گاز اوزون نتایج بسیار عالی در درمان کسب کرده است.