icons8 approval 30آلپرازولام دارویی برای درمان اختلالات اضطراب، هراس و افسردگی است و در صورت مصرف بی‌رویه آن عوارض جانبی خطرناکی می‌تواند سلامتی بیمار را تهدید کند.

alprazolam01

دارویی که جز دسته داروهای آرام بخش و ضد اضطراب و اختلات خواب می باشد. شایع ترین دوزهای رایج در ایران ٠.۵ و ١ میلی گرم در بازار موجود است.

دارای چندین نام تجاری ازجمله ,Xanal ,Razoalperazolam، زاناکس (Xanax)، نیراوام (Niravam) است.

بیشترین کاربرد این دارو در اختلالات اضطرابی، خواب و اختلالات قبل از قاعدگی است. این دارو اثرات ضد افسردگی نیز دارد که به عنوان درمان کمکی ممکن است با داروهای ضد افسردگی مثل سرترالین ( Zoloft) تجویز شود. 

در افراد زیر هجده سال و افراد با بیماری های ریوی و ضعف عضلانی توصیه نمی‌شود. در افراد با سابقه یا ابتلا به گلوکوم (افزایش فشار داخل چشم یا آب سیاه) مصرف این دارو خطرناک می باشد و اگر در زمان مصرف دارو درد چشم ایجاد شد سریعا دارو قطع و با پزشک متخصص چشم پزشکی مشورت کنید. 

داروی آلپرازولام می‌تواند سبب افزایش سطح داروهای آمی تریپتیلین، ایمی پرامین و نورتریپتیلین در خون می شود.

عوارض جانبی آن خواب آلودگی، سنگینی سر و سردرد می باشد. در دوره مصرف دارو به خصوص در ابتدا شروع دارو از رانندگی و کار با وسایل خطرناک و وسایلی که به دقت نیاز دارند، احتیاط کرد. 

با توجه به ترشح شدن آن در شیر در دوران شیردهی توصیه به استفاده آن نمی‌شود. 

آلپروزولام رو می‌توان بدون توجه به زمان مصرف غذا استفاده کرد. شروع مصرف این دارو و همچنین قطع آن حتما باید تحت نظر پزشک باشد.

 

اطلاعات تماس

  آدرس : خیابان مشتاق دوم ، خیابان حمزه اصفهانی ، روبروی خیابان علامه امینی ، بن بست تخت جمشید (18) ، پلاک 11

  تلفن : 32668804-031

  فکس : 32687506-031

  پست الکترونیک : info@cliniclotous.ir

  تلگرام : cliniclotus_ir@

  اینستاگرام : cliniclotus_ir و EsfahanPainClinic

 ساعت کار کلینیک:

شنبه تا چهارشنبه: صبح 12-9  بعداز ظهر 20-15

پنج شنبه: 13-9

مکان ما روی نقشه

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…